Become our Fan

Aug 22, 2009

Jejak Berdarah Ariel Sharon

1. "SAYA BERJANJI UNTUK MEMBAKAR SETIAP KANAK-KANAK PALESTIN yag dilahirkan di wilayah ini. Anak-anak dan perempuan lebih bahaya daripada lelaki, sebab keberadaan mereka merupakan kelanjutan bagi generasi Paelstin selanjutnya. Tidak penting kepada saya berbagai undang-undang internasional. Saya mengarahkan tentera saya agar memperkosa gadis-gadis palestin kerana mereka adalah hamba Israel!" Ungkapan yang sarat dengan keganasan ini disampaikan oleh PM Israel, Ariel Sharon (suatu ketia dahulu) dalam pertemuannya dengan Jeneral Odzmer Haram pada tahun 1956. Pernyataan ini menjelaskan strategi berdarah yang ditempuh oleh Sharon selanjutnya.


2. Dalam usia 14 tahun, Sharon telah BERGABUNG DENGAN TENTERA bawah tanah Yahudi yang bernama Haganah. Tentera keganasan ini melakukan banyak pembantaian keji dan pembunuhan terhadap rakyat Palestin. Yang terkenal adalah tragedi Der Yasin, Lud, Nashiruddin dan Dawaimah yang memakan korban ratusan nyawa palestin. Pembantaian ini menjadi inspirasi Israel pada masa-masa selanjutnya.

3. Ketika perang Arab-Israel meletus pada tahun 1948, Sharon yang kala itu baru berusia 20 tahun, MEMIMPIN PASUKAN RAHSIA BATALION ISKANDARIAH. Ketika ingin membakar sebuah ladang, perutnya terkena beberapa peluru. Luka akibat terkena tembakan itu hampir saja meragutnyawanya, jika tidak diselamatkan oleh salah seorang tenteranya.


4. Pasukan khusus terror 101 pimpinan Sharon menggelar operasi pertamanya dengan MEMBANTAI WARGA QABIYAH, sebuah desa yang terletak di perbatasan palestin. Sebelumnya desa ini aman kerana secara geografinya, wilayah relatif jauh daripada pergolakan yang terjadi di wilayah jajahan. Pasukan khusus 101 ini mengepung desa pada malam hari dan menghujaninya dengan serangan-serangan bom. Atap-atap rumah hancur menimpa penghuninya. Warga yang selamat segera diterjang dengan serangan meriam. Akibatnya, 69 warga Palestin terbunuh, selain 41 rumah hancur.


5. Pasukan yang dipimpin oleh Sharon menggelar pembantaian Rafah. Musuhnya menyerang Jalur Gaza, ketika Israel tengah konflik dengan Mesir pada tahun 1956. Dalam tragedi itu, Sharon mengaku MEMBUNUH SEKITAR 750 ORANG DI RAFAH.


6. Ketika Sharon memimpin pasukan Israel di wilayah utara pada tahun 1967, ia MEMBUNUH TAWANAN-TAWANAN MESIR SECARA KEJAM. Caranya sungguh keji. Mereka disuruh tiarap di tanah, lalu ditindas oleh tank-tank Israel.


7. Sharon ditunjuk menjadi anggota Knasset dalam Pilihanraya parlimen pertama, yang dimenangkan oleh Parti Likud. Setelah itu, PM Yitzhak Rabin memilihnya sebagai penasihat khusus ketenteraan pada tahun 1977, PM Menachem Begin memilihnya sebagai menteri pertanian dan petempatan. Masa itu, Sharon ghairah merampas tanah rakyat Palestin untuk membangun permukiman Istael. Sharon juga meripakan ARKITEK INVASI ISRAEL KE LEBANON PADA TAHUN 1977.

8. Kurang dari sebulan, Sharon berjaya MEMBUNUH DUA TOKOH PUNCAK GERAKAN HAMAS, SYEIKH AHMAD YASIN DAN DR ABDUL RANTISSI dengan serangan peluru berpandu yang dilepaskan dari helikopter, March-April 2004. Sebelumnya, beberapa operasi telah dilancarkan untuk membunuh kedua tokoh ini namun gagal. Sharon selanjutnya berencana membunuh tokoh HAMAS lainnya, Khalid Misy'al dan juga Presiden Palestina ketika itu, Yaser Arafat.

Kini, Bagaimana nasib atau bala yang tertimpa buat Ariel Sharon? Teliti video ini...